Die Shofar (Hebreeus), die Basuin in Afrikaans, is reg deur die Bybel aangewend en sal selfs met en na die Wederkoms nog gehoor word.
“Want die HERE self sal van die Hemel neerdaal met 'n geroep, met die stem van 'n Aartsengel en met geklank van die basuin (Shofar) van God; en die wat in Christus gesterf het, sal eerste opstaan.”1 Thes 4:16
Die Shofar is gebruik om die nuwemaan en die Jubeljaar aan te kondig. Die eerste dag van Tishrei (tans bekend as Rosh Hashana) word 'n "gedenkteken van blaas", of "blaasdag" genoem, deur die blaas van die Shofar. (vandag weet ons nie eers wanneer dit Nuwemaan is nie...bv, dis die beste tyd om vis te vang en om nuwe sade te plant)
Shofars is gebruik om die begin van 'n oorlog aan te dui. Dit is ook in optogte as musikale begeleiding aangewend, en is deur David in die tempelorkes opgeneem.
Let op dat die "trompette" wat in Numeri 10 beskryf word, 'n ander instrument is, wat beskryf word deur die Hebreeuse woord vir 'trompet' (Hebreeus: חצוצר, geromaniseerd: ḥaṣoṣrah), nie Shofar (Hebreeus: שופר).
In die tempel in Jerusalem is die Shofar soms saam met die trompet gebruik. Op Rosh Hashana is die hoofseremonie gehou met die Shofar, wat as instrument in die middel geplaas is met 'n trompet aan weerskante; dit was die horing van 'n wildsbok en reguit van vorm, met goud aan die mondstuk versier. Op vasdae is die hoofseremonie gehou met die basuine in die middel en met 'n Shofar aan weerskante. By daardie geleenthede was die Shofarot ramme se horings gebuig in vorm en versier met silwer by die mondstukke.
Op Yom Kippoer (die mees plegtige godsdienstige vas van die Joodse jaar, die laaste van die tien dae van verootmoediging wat begin met Rosh Hashana [die Joodse Nuwe Jaar]. Ook genoem Dag van Versoening). Van die jubeljaar is die seremonie soos op Oujaarsdag met die Shofar uitgevoer.
Shofar het die eerste keer in Yovel aangedui (Jubeljaar - Lev. 25: 8–13). In Rosh Hashanah 33b vra die wyses inderdaad waarom die Shofar in die Jubeljaar gehoor is. Rosh Hashanah 29a dui aan dat daar in gewone jare sowel Sjofare as trompette geblaas word, maar in die jubeljaar blaas net die Sjofar.
Die Rabbi's het die gebruik van die Shofar geskep om elke Yom Kippur te klink eerder as net op die Jubeljaar (een keer in die 50 jaar).
Anders, vir alle ander spesiale dae, word die Shofar korter geklink en twee spesiale silwer Basuine het die opoffering aangekondig. Wanneer die trompette die sein weerklink, val al die mense wat in die offer was, hulself neer en strek hulle plat, van bo na onder en op die grond.
Die Shofar is in die tye van Joshua geblaas om hom te help om Jerigo in te neem. Terwyl hulle die mure omring, is die Shofar geblaas en die Jode kon die stad verower.
Die Shofar is gewoonlik oorlog toe geneem sodat die troepe sou weet wanneer 'n geveg sou begin. Die persoon wat die Shofar sou blaas, sou die troepe van bo-op 'n heuwel uitroep. Al die troepe kon die roep van die Shofar vanuit hul posisie hoor vanweë die duidelike klank daarvan.
`Na-Bybelse tye
Op die Mashiach (Messias, die Gesalfde) wag 'n fles olie en 'n Shofar in die Ou Jerusalem in die “Synagoge Rabban Yochanan ben Zakai.”
Alhoewel die Shofar deesdae veral bekend is vir die gebruik daarvan op Rosh Hashana, het dit ook 'n aantal ander rituele gebruike. Dit word elke oggend gedurende die maand Elul geblaas, en om die einde van die vasdag op Yom Kippoer aan te dui, sodra die dienste saans afgehandel is.
In die Talmoediese tyd is dit ook geblaas om Shabbat in te stel. By die ontstaan van die diaspora, tydens die kortstondige verbod op die speel van musiekinstrumente, het die Shofar die gebruik daarvan verbeter, as teken van rou oor die vernietiging van die tempel.
Die verklaring van die bron van die verbod is inderdaad op die musiek self ingestel as die klaaglied "Al Naharoth Bavel" binne enkele eeue na die verbod. 'n Volledige orkes het in die tempel gespeel. Die verbod was sodat dit nie as vanselfsprekend beskou sou word nie, vandaar die bewoording van die verbod, "as ek jou vergeet, o Jerusalem, oor my grootste vreugde ..."
Die Shofar word gewoonlik nie meer vir sekulêre doeleindes gebruik nie (sien 'n noemenswaardige uitsondering in 'n gedeelte verder af).
Halakha (Joodse wet) bepaal dat die Rosh Hashana Shofar-ontploffings nie op die sabbat mag wees nie, as gevolg van die moontlikheid dat die ba'al tekiah (Shofar-blaser) dit per ongeluk kan dra, wat in 'n klas verbode sabbatswerk is.
Oorspronklik is die Shofar op die sabbat in die tempel in Jerusalem geblaas. Na die vernietiging van die tempel was die klank van die Shofar op Sabbat beperk tot die plek waar die groot Sanhedrin geleë was. Toe die Sanhedrin egter ophou bestaan, word die Shofar op die sabbat gestaak.
Mitzvah
Joodse "Slichot" gebedsdiens met Shofar tydens die Dae van Bekering wat Yom Kippoer voorafgaan by die Westelike Muur in die Ou Stad van Jerusalem, 2008.
Die Sages het aangedui dat die mitswa die geluide van die Shofar moes hoor. As 'n Shofar in 'n kuil of grot geblaas is, het 'n mens die mitswa vervul as hulle die oorspronklike geluid gehoor het, maar nie as hulle die eggo gehoor het nie.
Die meeste moderne Halakhiese owerhede is dus van mening dat die aanhoor van 'n Shofar oor die radio of op die internet nie geldig sou wees om die mitswa te bevredig nie, want 'elektroniese klanke is nie voldoende vir mitsvot wat 'n spesifieke natuurlike klank moet hoor nie .... raadpleeg 'n bekwame rabbyn as 'n ongewone dringende situasie ontstaan, aangesien sommige owerhede van mening is dat die uitvoering van mitsvot deur elektronies weergegee klank verkieslik is bo die uitvoering daarvan. "
Hoe sou dit wees as ons die gelui van kerkklokke vervang met die blaas van Shofars?
En as ons dit blaas in solidariteit met Israel en gebeure daar? En by geboortes en begrafnisse, selfs huwelike, en lofsange en aanbidding, by ons gedenkdae oor ons eie Volksmoord en die gereelde moorde in hierdie tyd? Ons noem maar ‘n paar.
https://www.youtube.com/watch?v=DJwfsYxDgJ4
Shofars word in Suid-Afrika vervaardig en na Israel en elders uitgevoer.
Vir bestellings en pryse kontak gerus:
+27835640770 Marinda
+27651430995 Joey
joey@shalomshofars.co.za
marinda@shalomshofars.co.za