Sondag 27 September 2020

Die Hemel het nie plek vir lafaards nie

 Die Bybel praat oor lafhartigheid. Diesulkes word ook “vreesagtiges” genoem. Ons het baie name vir hulle, soos: Nie  ‘n held wees nie. Hensopper. Papbroek. Lafaard. Touopgooier.

Die ‘lafhartige' saam met ander sondaars, soos moordenaars, sal eendag in die poel van vuur gewerp word. Openb 21: 8. Maar wat is so sleg daaraan om lafhartig te wees? Waarom is dit so 'n ernstige sonde?

Die Griekse woord wat vir "lafhartig" gebruik word, beteken ook "vreesaanjaend", en dit word twee keer in die Nuwe Testament aangetref.

Soos verduidelik deur die Griekse geleerde Celsas Spicq, "verwyt Jesus die apostels vir hierdie sielkundige vrees as hulle verskrik is deur die storm (Matt 8:26; Mar 4:40), omdat dit 'n morele gebrek behels: hulle het nie meer geloof nie, of hulle glo maar min in die teenwoordigheid van die Verlosser, wat hulle moet gerusstel.

Die teenpool is: As iemand op God vertrou, is daar niks om te vrees nie. Daar is dus iets wat moreel gebrekkig is om bang te wees as Jesus self by jou is. En in die situasie wat in die Evangelies beskryf word, toe die dissipels geskrik het in die storm op see, moes hulle van beter geweet het. Jesus was saam met hulle in die skuit, al het Hy geslaap.

Daarom het Hy hulle bestraf weens hul ongeloof en vrees. Hulle het hul geloof verloën.

            Maar is dit 'n verdoemende sonde? Verdien dit om langs moord geplaas te word? Die HERE verstaan ​​sekerlik ons ​​swakhede en weet dat ons soms met vrees worstel.

            Spicq verduidelik dat daar iets meer betrokke was by Openb 21. Hy skryf: "Wanneer Openb 21: 8 die wat in die poel van vuur sit beskryf, dui dit op Christene wat in tye van vervolging, uit vrees vir lyding , hulle geloof verloën.”

            Dit is wat lafhartigheid bedoel. Dit praat van mense wat gekies het om Jesus te verloën om hul eie lewens te red. Dit spreek van die lafhartigheid wat kies vir 'n maklike uitweg eerder as die getroue gehoorsaamheid wat standpunt inneem, ongeag die koste.

            Spicq gaan voort: ‘Dit is 'n alledaagse feit dat menslike moed en lafhartigheid geopenbaar word in die aangesig van die dood... Lafhartigheid kan dan gedefinieer word as' 'n meer ernstige siekte as diegene wat die liggaam benadeel, omdat dit die sielkundige fakulteite vernietig.”

Die soort lafhartigheid is 'n ernstige etiese oortreding. Dit praat van diegene wat oorlewing voorop sit en wat gemak bo moed verkies.

Hulle is nie betroubaar nie. Hulle kan nie vertrou word nie. Hulle sal jou in die steek laat as dit moeilik raak. Hulle het geen karakter nie.

Die Gelowiges wat vasstaan, hulle was bereid om familie, reputasie, werk, geleentheid, selfs lewe en ledemaat te verloor eerder as om aan die keiser te offer.

Teen die agtergrond van hul gehoorsaamheid, staan ​​die selfdienende besluite van die lafhartiges des te erger.

Die omgekeerde beeld kan gesien word op 'n beroemde foto uit Nazi-Duitsland, waar die moed van een man in kontras staan ​​met die skrikwekkende gehoorsaamheid van die skare.



Die man was August Landmesser, en 'hy het geweier om die' Sieg Heil'-saluut te doen tydens 'n Nazi-saamtrek by die Blohm & Voss-skeepswerf in Hamburg op 13 Junie 1936. '

Sy huwelik met 'n Joodse vrou is nietig verklaar deur die Nuremberg-wette, wat gelei het tot sy minagting vir Hitler. En dus, toe almal in die skare hul lojaliteit aan Hitler kenne gee met hul regterhande uitgestrek, vou Landmesser sy arms.

Nadat hulle 'n paar maande later na Denemarke probeer vlug het, is Landmesser, sy vrou Irma, en hul eerste kind in hegtenis geneem. Uiteindelik, toe hy weier om sy huwelik te verbreek, is hy tot meer as twee jaar in 'n konsentrasiekamp gevonnis. 'n Ruk ná sy vrylating is hy op 'n virtuele selfmoordsending teen bondgenote gestuur,  waar hy gesterf het.

`Sy vrou, Irma, is in 'n konsentrasiekamp doodgemaak. Hul twee kinders het oorleef.

  Moed kan duur wees. Baie duur. Maar die koste van lafhartigheid is veel groter. Dit verminder nie net die waarde vqn ons siele nie. Dit verdoem ons siele. En dit vernietig ons nalatenskap vir die komende geslagte.

            Dit is moeilike tye wat ons sal toets. Soos C. H. Mackintosh gesê het, "'n Lafaard sal nie deeg vir die dag van die geveg nie; 'n twyfelende gees sal in stryd wees." Jak 1:6

Die dae wat voorlê sal dae wees wat ons siele uitdaag en ons geloof toets. Wat sal dit dan wees?

Sal ons lafhartig wees? Of sal ons dapper wees? Die wêreld kyk. Ons families kyk. God hou waak.

As hulle jou wil doodmaak, wees rustig. Die oomblik van liggaamlike sterwe is jy in jou nuwe lewe. Jy het die Ewige Lewe.

Daar is die verhaal van Petrus wat Jesus verloën het…drie keer agtereenvolgens. Daar was egter tyd en Petrus kon om vergifnis vra  en sy saak met Jesus herstel.

Petrus was diep geraak oor sy fout. Hy was na hierdie insident ontsettend lief vir Jesus en sy grootste begeerte was om Jesus in alles te gehoorsaam. Moenie vrees nie, niks en niemand kan die ware Gelowige enige skade aandoen nie.

Jy kan net jouself skade aandoen deur soos ‘n lafaard Jesus te misken. – Wekroep