Sondag 05 April 2015

In die naam van God — Dink!


Demosthenes, die groot Atheense patriot, het, toe dit geblyk het dat sy landgenote te verward en verdeeld was om die Masedoniese aanslag teen te staan, het hy luidkeels uitgeroep: “In die naam van God, ek smeek julle: Dink!
            Vir ‘n geruime tyd daarna het die Athene, Demosthenes bespot. Dit was te begrype want Masedonieë  was nogal ver en daar was baie tyd.
            Hulle kon nie dink dat hulle oormore sou moes boedel oorgee nie.
            So is dit met ons Christene vandag. Ons is te traag om te dink. Ons kon lankal besef het ons gaan uitlewer word, keer op keer. Dink!
            Moenie vrees nie, moenie praat nie, moenie vlug nie.... Dink!
            Donderdag 2 April 2015 is 147 Christen studente op ‘n Keniaanse kampus vermoor. Die Islamitiese studente is vrygelaat. Meer sulke voorvalle kom die afgelope tyd in Afrika en ook reg oor die wêreld voor.
            Hoeveel Christene is nie sedert 1994 op plase, dorpe en stede in Suid-Afrika vermoor nie – Dink!
            Die Demosthenes pleidooi word vandag herhaal: In die naam van God, ek smeek julle – Dink!

Die vierjarige Christen meisietjie Hudea, gevries weens vrees, hensop haar bebloede handjies in die Atmeh-vlugtelingskamp op die grens van Sirië toe sy ‘n joernalis se kamera aangesien het vir ‘n geweer. Haar pa is doodgeskiet. Haar bebloede handjies is skynbaar weens die vlug grondlangs. Mens hensop met jou hande oop, maar sy kon skynbaar nie haar beseerde handjies oopkry nie. Die mamma en die drie  kindertjies het sedert 2012 in die Atmeh-kamp gewoon en  twee weke gelede die noodlottige besluit geneem om na Idib te vlug, maar tevergeefs, want Idib is kort daarna deur Al-Qaeda oorgeneem, aldus the UK Daily Mail.

Die aanslag teen die Christendom is wêreldwyd aan die toeneem en dit lyk of die Christendom magteloos is. Is dit?
            ‘n Mens sonder beginsels, is ‘n beginsellose mens. ‘n Volk sonder beginsels, is ‘n onbeskaafde volk.
            As ‘n Christenvolk sy beginsel vergeet, oorboord begin gooi, dan verval hy in barbarisme.
            As ‘n volk gesonde beginsels verwerp, word hy ‘n dweepsieke volk.
            Die denkende Christen moes deur die jare gelede sy gesonde beginsels op verskeie fronte verdedig het. Vandag het hy weer geleentheid om dit te doen:
            Die eerste is  teen die verwaarlosing van alle beginsels wat lei tot sosiale en persoonlike agteruitgang.
            Die ander is die aanname van vals beginsels wat die wêreld in anargie dompel.
            Die gevaar op die oomblik is dat ‘n groot deel van ons volk vergeet het dat ons Christen- en politieke beginsels ooit bestaan.
            Ons moet onsself verdedig deur vernuwing van ons bewuste ware geestelike, morele, politieke en ekonomiese beginsels. Ons moet dit ook onverwyld in elke sektor van ons  volks-, gemeenskaps- en gesinslewe toepas.
Dit is die Christen se identiteit in Christus wat uitgeleef moet word. Maar as die Christen nie langer met sy eie identiteit bekend is nie, het ook hy net ‘n klinkende simbaal geword.
Die Christene is gered om ‘n verskil te maak, maar gebeur dit?  Is ons werklik anders? Ons behoort te wees! Die Lig het geen gemeenskap met die duisternis nie.  Die Lig moet die duisternis verdryf deur die Koninkryk van God uit te bou.
Mens moet in gedagte hou dat daar vele vreemde bedmaats onder die linkses in Rusland, Sjina en elders is, asook onder die linkse  intellektuele liberales in die Weste. Hierdie mense glo onwrikbaar dat Kommunisme – ook bekend as “Ware Sosialisme”  of  “1917 Sosialisme” – gekaap was deur Stalinisme en Maoisme, en dat dit nooit ‘n werklike kans op sukses gegee was nie.
Hierdie mense – aangedryf deur ‘n sogenaamde Godsdienstige verbintenis tot sosiale kollektivisme – glo dat Kommunisme nog nie waarlik gebore is nie, wat nog te sê van vernietig is. Hulle werk steeds in die rigting van ‘n ware Kommunistiese renaissance.
Die ekstremistiese Islam glo hy doen God ‘n guns deur die Christene te vermoor.
Dit glo hulle omdat hulle nog nooit soos ek en jy met die Waarheid kennis gemaak het nie. Hoekom nie? Omdat ek en jy hulle nie die Waarheid aanbied nie?
Saulus, voordat hy Paulus geword het, was ‘n terroris. Vandag is daar miljoene terroriste. Die belangrikste vraag nou is: Hoe moet ons as gelowiges optree teen hierdie Saulusse?
            “Nie deur krag of deur geweld nie, maar deur my Gees!” Sag 4:6
            Die terroriste maak gebruik van krag en brutale geweld, maar die Gelowiges volg ‘n veel meer uitnemender weg,
“Maar daar kom 'n uur, en dit is nou, wanneer die ware aanbidders die Vader in gees en waarheid sal aanbid; want die Vader soek ook mense wat Hom só aanbid. God is Gees; en die wat Hom aanbid, moet in gees en waarheid aanbid.” Joh 4:23-24
            Gelowiges is ‘n revolusionêre aanvalsmag in eie reg: “Maar Ek sê vir julle: Julle moet jul vyande liefhê; seën die wat vir julle vervloek, doen goed aan die wat vir julle haat, en bid vir die wat julle beledig en julle vervolg (hoekom?) sodat julle kinders kan word van julle Vader wat in die hemele is; want Hy laat sy son opgaan oor slegtes en goeies, en Hy laat reën op regverdiges en onregverdiges.” Matt 5:43-44
            Die opdrag van God is dat ons hom in Gees moet aanbid. Waarom moet ons, (ek en jy), hoegenaamd bid?
            Wanneer die Here sê dat Sy Liggaam vir die regering moet bid, dan is dit ‘n opdrag wat eenvoudig uitgevoer moet(!) word, al is dit ook hoe moeilik.             As daar nie vrede in die land is nie, dan is dit heel waarskynlik omdat die Liggaam nie vir die regering bid nie.
            Die Here is in beheer van die koning. In Spreuke 21:1 lees ons: “Die koning se hart  is in die hand van die Here soos waterstrome; Hy lei dit waarheen Hy wil.”
            Die nuwe vertaling lees: “Die Here kan ‘n koning se gedagtes net so maklik beheer soos water in ‘n leivoor en dit stuur in die rigting wat Hy wil!” Skitterend!
            So, kom maar gerus u plig en opdrag na en bid vir die Owerhede. Hulle dink maar hulle is in beheer.
            Luister wat sê Psalm 149 oor “Lofgesang en Oorlogswaard”:

            Halleluja! Sing tot eer van die Here ‘n nuwe lied,
            Sy lof in die vergadering van die gunsgenote!
            Laat Israel hom verheug in sy Maker;
            Laat die kinders van Sion juig oor hul Koning!
           Laat hulle Sy naam loof in koordans,
            Hom psalm sing met tamboeryn en siter.
            (Hoekom?)
            Want die Here het ‘n welbehae in Sy volk;
            Hy versier die ootmoediges met heil.
            Laat die gunsgenote juig in heerlikheid;
Laat hulle jubel op hul bedde.
Lofverheffinge van God is in hulle keel,
en ‘n tweesnydende swaard in hulle hand;
(Hoekom?)
om wraak te oefen onder die heidene,
strafgerigte onder die volke;
om hulle konings met kettings te bind
en hulle edeles met ysterboeie;
(Hoekom?)
om ‘n vonnis wat opgeskrywe is,
aan hulle te voltrek.
‘n Eer is dit vir Sy gunsgenote!
Halleluja!
         
            Dus, nie deur krag of geweld nie, maar deur lofprysinge aan die God van ons heil. Lofprysinge is ‘n tweesnydende swaard: Terwyl ons God loof, oefen ons ook wraak uit onder die heidene, strafgerigte onder die volke, om hulle konings in kettings te bind en hulle edeles met ysterboeie…… Waarom? Om ‘n vonnis te voltrek wat reeds opgeskrywe is!
            In 2 Pet. 1:2 staan: “Mag genade en vrede vir julle vermeerder word  (hoe?) deur die kennis van God en Jesus, onse Here!
            As ons bely dat ons Christene is dat is ons verplig om die kennis wat die Woord ons bied, op te doen...  sodat genade en vrede vir ons kan vermeerder.
            As ons ooit in ons lewens gebid het en God veertrou ghet, dan is dit nou. – Sjibbolet