Sondag 02 Februarie 2020

Het jy al vergewe?


Toe het Petrus na Jesus gekom en gevra, ' HERE, hoeveel keer sal ek my broer of suster vergewe wat teen my sondig? Tot sewe keer? ' Jesus het geantwoord, "Ek sê vir julle, nie sewe maal nie, maar 77 keer." Matt 18:21-22

            Petrus het gedink hy was regtig geestelik deur sy gewilligheid om te vergewe tot sewe keer. Jesus se reaksie om iemand tot 490 keer te vergewe, moes nogal 'n skok gewees het!

            Jesus het nooit 'n woord vermors nie. Die aantal kere wat hy ons beveel om te vergewe, het 'n bietjie dieper betekenis.

            Hebreeus is alfanumeries, wat beteken dat elke woord 'n numeriese waarde het. Woorde wat dieselfde numeriese waarde deel, word dikwels op een of ander manier verbind en hierdie verbindings kommunikeer dikwels dieper geestelike insigte. Dit is beslis die geval hier.

            Kyk weer: 490 is die numeriese waarde van die Bybelse Hebreeuse woord "tamim" wat beteken om "volkome", "volmaak" of "afgehandel" te wees. 'n Persoon wat nie kan vergewe nie, sal altyd 'n onvolmaakte en onvoltooide lewe leef wat nie 'n ware begrip van die "voltooide" genadige werk van die Kruis is nie. 490 is ook die waarde van die Hebreeuse frase "laat julle hart volmaak wees." 1 Kon 8:61

Vergewing help om ons volledig te maak en is die sleutel om ons hart te vervolmaak.

            Maar daar is 'n paar selfs dieper verbindings. Die woord en Bethlehem, die Stad waar die Messias gebore is, het beide individueel by 490 opgetel. Dit maak perfekte sin sedert Jesus gebore is sodat ons vergewe kan word. En vergifnis word geassosieer met brood in die HERE se gebed, "gee ons vandag ons daaglikse brood, en vergeef ons ons oortredinge soos ons diegene vergewe wat teen ons oortree."

Ons vier hierdie vergifnis deur die gebroke brood van die Nagmaal te neem oor wat Jesus gesê het, "Dit is my liggaam wat vir julle gegee is; doen dit ter gedagtenis aan my."Luk 22:19

Net soos 'n persoon nie sonder hulle daaglikse brood kan leef nie, kan 'n individu nie geestelik sonder vergifnis oorleef nie.

Almal van ons moet leer om te vergewe en vergewe te word. Vergewing is nie 'n keuse nie. Ons moet vergewe omdat ons deur die HERE vergewe is.

            Bybels moet vergifnis ook nie afhanklik wees van die ontvangs van 'n verskoning nie: "soos die Messias julle vergewe het, so moet julle ook doen." Kol 3:13

Onvergewensgesindheid hou jou in die lewenstronk en vasgeketting aan jou verlede, maar vergifnis stel jou vry.

            Moenie uitstel nie! Vra die Here, "wie het ek nodig om vandag te vergewe? Mag die HERE jou die genade gee om te vergewe in Jesus se naam. "

            Aan die einde van die Onse Vader verskyn twee strofes van uiterste belang:

            “Want as julle die mense hulle oortredinge vergewe, sal julle Hemelse Vader julle ook vergewe.

“Maar as julle die mense hulle oortredinge nie vergewe nie, sal julle Vader julle oortredinge ook nie vergewe nie.” Matt 6:14-15

En net om weer ‘n keer op hierdie ontsettende waarheid te wys: “En wanneer julle staan en bid, vergeef as julle iets teen iemand het, sodat julle Vader wat in die Hemele is, ook julle jul oortredinge mag vergewe.

“Maar as julle nie vergewe nie, sal julle Vader wat in die Hemele is, ook julle oortredinge nie vergewe nie.” Mark 11:26

Dink mooi voordat jy weer bid. Jy bid dalk verniet.