Sondag 09 Februarie 2020

‘Staan op, Laat ons hiervandaan Weggaan’


Die dekade 2020 het aangebreek. Dit lui ‘n nuwe tydvak in.  Tot hiertoe het ons nou lank genoeg gemurmureer... lank genoeg in sak en as gesit. Hier sal ons vergaan.

            Die groot opdrag nou is: “Staan op, laat ons hiervandaan weggaan.” Joh 14:31

            Ons gaan ‘n nuwe tydvak binne waarin ons ‘n nuwe SA bou.

            Wie is die “ons” wat opstaan? Dis die 32 miljoen behoudende Suid-Afrikaners wat in skrif op hulle sensusvorms verklaar het dat hulle Christene is.  Daar is geen verskoning om enigsins langer passief te wees nie.  Ons sal moet deel wees van die totale vernuwing.

“Dink nie aan die vorige dinge nie, en slaan geen ag op wat vroeër gebeur het nie. “Kyk, Ek gaan iets nuuts maak; nou sal dit uitspruit; sal julle dit nie merk nie? Ja, Ek maak 'n pad in die woestyn, riviere in die wildernis.”

            Die HERE wil alles vernuwe. Dis die Gelowiges wat met ‘n nuwe gesindheid en vurige gebed, ‘n nuwe klimaat moet skep waarbinne die totale situasie in die land omgekeer kan word.

            Alles wat verkeerd is, sal herstel word. As 32-miljoen Christene nie gaan opstaan nie, dan sal hulle maar soos hulpeloses moet voortploeter en  versmoor in hul eie murmurering en sak en as.

            Gelowiges is gesalf deur Christus. “Maar Hy wat ons saam met julle bevestig in Christus en ons (let op) gesalf het, is God, wat ons ook verseël het en die Gees as onderpand in ons harte gegee het.” 1 Kor 21-22

            Tot hiertoe en nie verder nie. Ons staan almal voor God se groot Stopteken, die Kruis. Iemand kan dit waag soos wat baie dit ook don, om ‘n stopteken te ignoreer, maar niemand kan by die Kruis verby kom nie.

            Gebruik God soms euwel om sy doel te bereik? Hab 1:5-11, is 'n profesie waarin God sy voorneme openbaar om Babilon, 'n "genadelose" en "gevreesde" nasie, op te rig om Sy doel te bereik. Dit wek die vraag, gebruik God soms kwaad om sy planne te bereik?

            God is nie die skepper van sonde nie, maar hy kan sondige mense gebruik om 'n doelwit te bereik. Rom 8:28 sê: "want aan hulle wat God liefhet, sal alles ten goede meewerk, vir die wat geroep is volgens sy voorneme." "Alle dinge" sluit beide goeie en slegte dinge in.

God kan worstelinge, hartseer en tragedies gebruik op maniere om sy heerlikheid en ons beswil teweeg te bring. Sulke gebeure, selfs al verstaan ons nie die rede vir hulle nie, is deel van sy volmaakte, goddelike plan.

As God nie kwaad kon beheer nie, sou hy nie God wees nie. Sy soewereiniteit eis dat hy in beheer is van alles, selfs wat betref "gevreesde" nasies soos Babilon.

            Terselfdertyd is die Bybel duidelik dat God nie sondig nie en hy voer geen kwaad uit nie. Jak 1:13 leer: "God kan nie met goddeloosheid versoek word nie en hy self het niemand verlei nie."

Deut 32:4 sê, "die rots, sy werk is volmaak, want al sy weë is geregtigheid" (sien ook 2 Sam 22:31; Ps 18:30; en Matt 5:48).

            Die probleem in Habakuk is dat God die Babiloniërs ('n goddelose volk) gebruik het om sy wil te bereik. Ons wyse en volmaakte God kan en soms gebruik Hy wel die sonde wat reeds in ons wêreld bestaan om sy doel te vervul.

Die volmaakte voorbeeld hiervan is Jesus se kruisiging: die bloedige aanval op Christus was 'n bose daad, maar daardeur het God sy uitverkorenes verlos en "die demoniese magte en owerhede" uitgeklee. Kol 2:15

In Habakuk se tyd, was God se doel om oordeel oor Juda te bring weens hulle afgodery. Babilon was die instrument van sy oordeel (vgl. Jes 10:5).

God se Openbaring het vir Hábakuk veroorsaak om toe te vra hoe God 'n nasie erger as Juda kon gebruik om Juda te oordeel. 1:12-2:1?

God se reaksie was 'n belofte dat hy later Babilon sou straf (2:2-20). Op die ou end kon Habakuk slegs die HERE se volmaakte wysheid erken; die profeet eindig met lofliedere in Hoofstuk 3.

            Ons mag dalk sukkel met vrae oor God se metodes soos Habakuk gedoen het. Hoe God kies om te opereer is egter Sy saak. Soms tree Hy wonderbaarlik op. Ander kere werk hy agter die skerms. En, Ja, God mag selfs toelaat dat 'n sekere mate van vryheid aan bose magte in ons wêreld sy doel teweeg bring.

Soos Habakuk, as ons die lewe van God se perspektief sien, sal ons reaksie wees om die Here te aanbid, wetende dat hy in beheer is van alle dinge.

            Dis duidelik, God is nog nie klaar met ons nie en alles beweeg van kwaad na slegter.

            Soos met Nineve kan en moet ons, ek en jy en 32-miljoen Christene, die situasie omkeer as ons almal tot inkeer kom soos wat Nineve gedoen het.

            “Staan op, laat ons hiervandaan weggaan.”