Dinsdag 02 Februarie 2016

Hy belowe Hy gee rus...


Image result for jesus belowe rus

Stephanus, bekend as ‘n heilige (725-796) was ‘n Griekse Christen monnik van Julius in Gaza. Hy had ‘n neef, Johannes wat  ‘n halwe eeu lank in die Klooster Mar Saba in Damakus was.
            Stephen het na aan die einde van sy lewe aan Johannes rapporteer dat verskeie stede van Gaza tot niet en ontvolk is weens die aanvalle van Moslems. Talle monnikke van St. Sabas het ook gesterf. Die gebeure verskyn in die boek van Leotius The Life of St. Stephen the Sabeite.
             In sy boek Amazing Grace vertel Kenneth B. Osbeck van die lied wat die Griekse monnik, Stephen die Sabaite, in 'n klooster geskryf het.
Vandat hy tien jaar oud was, het Stephanus in die klooster van Mar Saba in die boswêreld van Judea gewoon. Hy was later die kloosterhoof totdat hy op 90-jarige ouderdom dood is.
Die Engelse leraar, John M. Neale, het in 1862, hierdie lied, onder die titel Art Thou Weary, in sy liederebundel, Hymns of the Easten Church, opgeneem.
Die eenvoudige en direkte rangskikking van 'n vraag in die eerste reël en dan die antwoord in die tweede reël, verseker ons van God se standhoudende getrouheid.
Dit het aan talle, ook aan pres. Franklin D. Rooseveldt, bemoediging gegee. Kenneth Osbeck lui die lied in met hierdie woorde: "Inspired by Christ's loving offer of pardon and rest for the weary and distressed soul, this eighth-century Greek monk wrote these plaintive lines."
            Op Afrikaans lees die lied:
         
Is u moeg, bedroef, swaarmoedig, of van skuld bewus?
"Kom tot My," roep Iemand vriend'lik, "Ek gee rus."
Hoe sal ek Hom ken as Leidsman, hoe volg ek Sy spoor?
"Kyk, Sy hande, sy en voete is deurboor!"
Kleef ek nogtans aan Hom vaster, wat bied Hy dan aan?
"Rus ná arbeid, en 'n kalme doods Jordaan."
Sal Hy weier op my bede: "Here, neem my aan?"
"Nee, dan sal die aarde en Hemel eer vergaan."
Kan ek veilig voorwaarts wandel, steun op Sy gena?
"Engel, martelaar, apostel antwoord 'ja'!

"Kom na My toe, almal wat uitgeput en oorlaai is, en Ek sal julle rus gee. Neem My juk op julle en leer van My... Ek is sagmoedig en nederig van hart, en julle sal rus kry vir julle gemoed. My juk is sag en my las is lig." Matt 11:28-30 – Sjibbolet