Maandag 04 Mei 2020

Onderwerp julle dan aan God



Die man kom vir berading. Hy het ‘n probleem met die satan. Hy weerstaan die satan, maar die satan wil nie soos Jak 4:7 sê van hom af “wegvlug nie.”

            Die man se probleem is, hy sit met ‘n halwe waarheid opgeskeep. Dis nie wat Jak 4:7 sê nie. Jak 4:7 sê: “Onderwerp julle dan aan God; weerstaan die duiwel, en hy sal van julle wegvlug.”

            Die tweede helfte van die strofe kan nie in vervulling gaan sonder die aktivering van die eerste helfte se opdrag nie: “Onderwerp julle dan aan God.”

            Sê ‘n kennis nou anderdag: “Die HERE help net mense wat hulself help.” Hy kon sy stelling nie skriftuurlik staaf nie.

            In al die Nuwe Testament gevalle waar die woord “onderwerp” voorkom, beteken dit vanuit die Grieks “onderwerp en onderwerping.” Die woord se volle betekenis is  "om gehoorsaam te wees, onder, wees onderworpe aan, onderwerp jouself aan, onderwerp onder of onder gehoorsaamheid of gehoorsaam aan."

“Die woord is gebruik as 'n militêre term wat beteken "om die afdelings in op militêre wyse onder die bevel van 'n leier te bring. "Hierdie woord is 'n wonderlike definisie van wat dit beteken om  "in diens" aan God. Dit beteken om jouself onder bevel van die goddelike te plaas eerder as om te lewe volgens 'n mens se ou menslike lewenswyse. Dit is 'n proses waar ons, ons eie wil aan dié van ons Vader oorgee.

Die Skrif het 'n groot deel te sê oor die feit van onderwerping aan  "hoër magte." Dit verwys na die gemeenskaplike beginsels wat God in ons wêreld verordineer het – die regering en die leiers, in watter hoedanigheid ook al, dat God oor ons op hierdie aarde geplaas is. Gedeeltes wat hierdie beginsel leer is Rom 13:1-7; Heb 13:17; 1 Petrus 2:13-14; en Titus 3:1.

Die beginsel is dat ons, ons in gehoorsaamheid  onderwerp aan die outoriteit, wat ook al daardie gesag is, 'n tydelike seën in reële tyd hier en nou te bring en, vir die gelowige, wat later beloon sal word.

            Ons word ook aangesê om onsself aan God te onderwerp. Jak 4:7. In Efesiërs lees ons die vrou moet aan haar man onderdanig te wees soos aan die HERE. Efes 5:22-25

Die Apostel Petrus skryf ook oor onderwerping van die jonges. 1 Pet 5:5. (let egter op) Die tema hier is een van nederigheid. 'n Mens kan nie aan God onderwerp sonder nederigheid nie.

Gehoorsaamheid vereis nederigheid. God is teen hoogmoed gekant.

            Dit beteken dat ons as wedergebore gelowiges daagliks 'n keuse maak om onsself aan God te onderwerp vir die werk wat die Heilige Gees in ons doen. Rom 8:28-29

            Die wonder hiervan is: “Die HERE is die Gees, en waar die Gees van die Here is, daar is vryheid. En terwyl ons almal met onbedekte gesig soos in 'n spieël die heerlikheid van die Here aanskou, word ons van gedaante verander na dieselfde beeld, van heerlikheid tot heerlikheid, as deur die Here wat die Gees is. 2 Kor 17-18

            Verkeer elke oomblik met die HERE wat jy ook al besig is om te doen. As jy teen ‘n besluit te staan kom, vra die HERE, hoe nou? As jy meen jy het die antwoord, vra vir bevestiging. Geen skip kan ‘n hawe binnekom of ‘n vliegtuig by ‘n lughawe land sonder talle bevestigings nie.

            Die HERE sal ‘n saak so sterk aan jou uitwys, dat jy sal weet dat jy weet, ja, ek is op die regte pad. – Wekroep